Hej Nina

 

Tak for de pæne ord. Det er på grund af sådanne tilbagemeldinger at vi holder ved.

Det er nok ikke så simpelt. Selv om andre på samme marked har forsøgt at gøre vores liv lidt sværere, så vil jeg ikke direkte kritisere industrien for vore besværligheder. Der er mange aspekter af det:

 

Alle butikker er nødt til nøje at udvælge de produkter, de vil tage ind og bruge kræfter på. D.v.s. at de vælger produkter med stort dækningsbidrag og stort markedsføringsbudget. Vi blev engang mødt med et krav for at komme ind i Matas: ”Det konkurrende produkt er så kendt, at vi skal se en markedsplan med TV-reklamer, for at tage noget andet ind”. Da taler vi adskillige mio. kr. – og dem har vi ikke.  Omvendt har samme meget kendte produkt efterfølgende være forsvundet fra markedet på grund af problemer i forbindelse med godkendelsen – og da det tilsyneladende kom tilbage, var det med et helt andet indhold.

Vi har overvejet at bruge penge på at komme ind i forretningerne – men da det er meget dyrt, og vi tjener væsentligt mere ved at sælge fra egen netbutik – er det ikke særlig tillokkende.

Så for at få butikkerne til at tage det ind uden et fedt markedsføringsbudget, skal der være en massiv efterspørgsel – d.v.s. at vore brugere skal spørge efter det.

 

Omtale i medierne er godt. Men fordi vi har et fysisk produkt at sælge, har de fleste journalister berøringsangst. Jeg kan godt blive lidt misundelig, når jeg ser omtaler af musikere, teaterstykker og forfattere – kulturprodukter har meget nemmere ved at få gratis omtale. Vi har haft en del omtale gennem årene – men det skal være ret massivt for at virke. Selve historien bag LadyBalance er en rigtig fortælling – jeg har ofte undrer mig over at ingen af de store medier har vist interesse for at bringe den. For eksempel historien om, at det antibiotikum, man får hos lægen, må betragtes som kræftfremkaldende. Samtidig med at det kun giver kortvarig lindring.

Hvis nogen i vores netværk skulle have mulighed for at bringe vores historie ud til en bredere offentlighed, så stiller vi gerne op.

 

Med venlig hilsen

 

Inge Dorthe Hansen

LadyBalance ApS